OS

SAN

ANDRESIÑOS

Hoy venimos a hablaros de los “sanandresiños” esos pequeños amuletos que tienen tanta fama. Empecemos …

¿De dónde vienen?

De San Andrés de Teixido lugar emblemático de peregrinación con más de 200 años de historia del municipio de Cedeira. Un lugar que mezcla la historia, arquitectura y leyenda hace que se genere una atmósfera singular tanto en el pueblo como en su camino de peregrinación. Casa do Morcego está situado en Porto do Cabo el centro del camino viejo que dejó trazado el Padre Sarmiento en el año 1755. El clérigo salió desde Narón y desde allí continuó por un camino que le transportó hasta Valdoviño para finalizar en Cedeira pero a este se han ido uniendo otras rutas alternativas, todas cargadas de belleza e historia San Andrés de Teixido y justo en la mitad del camino de Narón a Teixido .

Es conocido mundialmente por el dicho “Vai de morto o que non vai de vivo “

Una de las causas de esta leyenda:

O santo apóstolo Santo André, que se atopaba naquel arredado curruncho, illado e senlleiro, andaba decote tristeiro de ver as grandes peregrinacións que de toda a parte do mundo cristián ían camiño de Compostela para facer oración diante do sartego de Santiago, malia das penalidades que tiñan que sufrir; e, en troques, o seu santuario víase baleiro, malia que tamén facía milagres e sandaba malados que serían incurables sen a súa axuda protectora.
E disqué, di a lenda, o bo do Santo André percorría os carniños vagarosamente, e diríamos que un pouco amolado se non for santo; pero se non amuado, moi contento tampouco andaba.
Un día, no decurso dunha das súas longas camiñadas, en que ía cavilando na súa pouca sorte, achouse supetamente ante Noso Señor, que viñera á nosa terra para ver cómo andaban as cousas, e ó ve-lo El-Señor preguntoulle:
— Véxote tristeiro, Andrés, ¿qué é o que che acontece?
E Santo André, aproveitando o ensexo, respondeulle:
— Divino Mestre: ando tristeiro porque vexo que de todo o mundo veñen xentes visitar o teu discípulo Santiago, que está en boa terra e ten bos camiños para chegaren onda el; e sofren e padecen nos longos días das lonxanas romaxes... —e con toda a humildanza, engadiu—. En troques ninguén vén a pé de min; o meu santuario está decote vougo, coma se eu non for tamén voso discípulo, non menos fiel e celoso do ben para todo-los homes.
Noso Señor, amerceado e ollándoo con agarimo, díxolle entón:
— Dis ben, André, e ti non has ser menos do que Xacobe. De hoxe en diante prométoche que ninguén ha entrar no ceo sen que tiver visitado o teu santuario, po-lo menos unha vez na vida; e aquel que o non fixer de vivo farao despois de morto.

¿Que son?

Los llamados «sanandresiños” famosos en todo el mundo por conceder los deseos para lo que fueron creados y definidos por la revista internacional de moda VOGUE como “los coloridos amuletos de miga de pan que viajan desde una aldea gallega a todo el mundo “

Son amuletos artesanales llenos de leyenda y historia realizados por algunos de los artesanos de San Andrés desde hace cientos de años que se ofrecen al apóstol San Andrés en el altar del Santuario para que se conceda algo. Se puede obtener en los pequeños puestos que hay en la aldea. Están hechos con una base de masa de pan sin fermentar, y pintados con anilina de llamativos colores. Tienen varias formas, pero cada uno con un significado:

SALUD
ALIMENTO
PAZ
ESTUDIOS
AMOR
TRABAJO
PROTECCIÓN
VIAJES